DIARI ESCÒCIA

VISITA A ESCÒCIA

DIARI DIA 1

Els mestres acudim a l'escola com qualsevol altre dia, però aquesta vegada carregades amb les maletes. Ens acomiadem dels nostres alumnes i a les 10 comencem la nostra aventura cap a Escòcia. Se n'anem direcció a Alacant a l'aeroport de L'altet, aquest serà el primer aeroport i vol d'unes quantes escales...

Agafem el vol a Madrid en un avió una mica xicotet (com un autobús) i arribem a Madrid amb el temps molt just per a agafar el segon vol a Londres-Heathrow, a Madrid vam haver de canviar de terminal fent un transbord amb un tren subterrani al qual va ser molt difícil accedir per la quantitat de gent que hi havia.
El següent avió era un dels avions més grans que hem vist, molt còmode i ampli, que ens va fer el trajecte, el qual era el més llarg, més agradable.

Una vegada vam arribar a Heathrow vam sopar a hora anglesa a un restaurant de menjar tailandes molt bò i picant. I ja havent caigut la nit, ens vam tornar a embarcar ja a l'ultim avió que ens duria a Aberdeen, una ciutat al nord d'Escòcia.

Però no cregueu que ja haviem arribat al nostre destí, encara ens faltava una hora i mitja en taxi!! Quan vam arribar a l'aeroport d'Aberdeen estava xispejant i feia fred, però ens esperava el taxista amb un cartell que deia “Invergrowie School” que és el nom de l'escola amfitriona.
Després d'un intens i llarg dia, quan vam arribar a l'hotel vam anar directes al llit.

Ens vam passar ni més ni menys, que des de les 10 del matí fins les 12 de la nit viatjant!!!!

DIARI DIA 2- 16-9-2014

Ens vam alçar a les set del matí i ens vam desdejunar a l'hotel per agafar forces. Allí, al mateix hotel també estaven hospedant-se els mestres dels altres països i vam coincidir desdejunant. Ens vam desdejunar el típic desdejuni anglés o millor dit, escocés: haggies, scrambled eggs, sausages, potato cones, red beans i com era buffet lliure, també hi podies triar fruita, torrades de pa, mantega, melmelada, iogurt i cereals.
A les huit i mitja van vindre alguns mestres de l'escola a arreplegar-nos a l'hotel per a dur-nos a l'escola.
L'escola és nova, tan nova que no fa ni un any que l'han estrenada, imagineu-vos com estaven de contents els mestres i els alumnes!! L'antiga escola està al costat de la nova, però no ens la van ensenyar, era un edifici de pedra típic escocés amb finestres menudes que quasi pareixia més una església.
L'escola és una planta baixa. Totes les classes tenen accés al pati. Les classes són gransi els corredors amples, la part de les classes que donen al pati son de cristal i es pot veure tot, i clar, com no, com plou! I el que més ens ha cridat l'atenció és que les classes no tenen portes!! I sense portes no se senten els alumnes, i no perque siga màgia, sino perque els alumnes parlen molt poquet i quan ho fan xiuxiuegen. Hi ha moqueta a les classes, per tant, els alumnes van descalços amb sabates especials, dins de les aules, davall dels penjadors hi ha sabaters on els xiquets col·loquen les seues sabates del carrer per a quan eixen al pati o se'n van a casa. Ah! I també tenen gimnàs!!!¿Sabeu com saben quan eixir al pati o s'han acabat les classes? Sona una sirena!! No posen música com nosaltres.

Fora, els patis estan separats, està el pati d'Infantil amb tanca i la resta està separat per una línia imaginària, els majors de 6é i 7é a una banda i els de 1r fins 5é a un altra part de la línia.

Per a dinar, dinàrem a la classe i hi havia amanida i sandvitxos variats i uns pastissets.

Per la vesprada ens van ensenyar com treballen el treball cooperatiu fent-nos una demostració amb els xiquets de Infantil. Primer veien un video de dibuixos animats animant a “work together” amb una cançó i després tots junts van fet una aranya amb una madeixa de llana i cada vegada s'animaven dient “We work together!!”
També ens van fer una demostració del treball cooperatiu en una aula dels alumnes de 6é que estaven dissenyant un monument pels caiguts en la Primera Guerra Mundial.

Quan vam acabar a l'escola, ens van dur a Dundee, que és una ciutat molt pròxima a l'escola, a visitar un museu. Però aquest museu era molt especial perque era el vaixell en el que van descobrir l'Antàrtida al pol Nord a principi del segle XX. El museu tenia dos parts, la part de l'edifici on t'explicaven tot allò relacionat amb l'Antàrtida, el seu descobriment, la tripulació, la investigació del fons marí i el descobriment d'espècies noves. I l'altra part del museu era el vaixell original on pujaves i el visitaves per dins, veient les màquines, camarots, cuina, infermeria, el magatzem del carbó i el de menjar. Vam conéixer l'ofici dels de la tripulació i els personatges importants de la vida del vaixell.
Després de la visita ens deixaren una hora per a descansar iens van portar a Perth, un altra ciutat prop de l'escola on vam sopar. Després de sopar tornàrem a l'hotel i ens vam anar a dormi de seguida.

DIARI 3r DIA 18-9-2014

Ens vam desdejunar a l'hotel i a les huit i mitja ens va a recollir a tots ls mestres al vestíbul de l'hotel, allí fins que esperàvem que arribaren els alumnes ens van convidar café té i galetes.

A les nou vam fer la presentació tots els mestres del feedback de l'anterior visita a Noruega que vam fer en maig.

Quan vam acabar ens van explicar teòricament la forma d'aplicar a les aules el treball cooperatiu i la tècnica del jigsaw-trencaclosques).
A continuació, ens van partir en dos grups per a assistir a classes aplicant el treball cooperatiu, un grup va assistir a les classes de 2n i 3r onvam veure com es formaven els equips i l'altre grup va assistir a una demostració del “jigsaw” amb un projecte espectacular sobre el Titànic.
A l'acabar de dinar vam continuar visitant classes. Esta vegada era per veure com mesclen alumnes de diferents nivells: Infantil 5 anys, primer i segon barrejats formant equips per a aprendre sobre l'oratge. En una classe aprenien el cicle de l'aigua, en l'altra l'oratge i en l'altra la roba i el cos.

Quan vam acabar, vam agafar un taxi i vam visitar Dundee, en un dia molt especial per als escocesos, ja que era el diaen que votaven si volien seguir formant part de Gran Bretanya o independitzar-se. Els carrers estaven plens de gent amb banderes d'Escocia demanant el vot. Tot aixó, clar, amb fred i pluja.

A les 7 van passar a recollir a tots els mestres per a portar-nos a sopar. Era un hotel on ens esperava una sorpresa molt divertida! Anavem a ballar com els escocesos, aprenguerem moltsballs divertits. Estes reunions per a ballar s'anomenen Ceiligh, ballen tots junts amb uns passos determinats i diferents en cada ball. Per supost, vam estar acompanyats d'escocesos vestits amb la falda típica “kilt” i unes xiques ens van fer una actuació de ball tìpic escocés.
Després d'una nit tan divertida i esgotadora vam tornar a l'hotel, aquesta vegada ens vam quedar un ratet mirant la tele al saló de l'hotel tots els mestres junts esperant vore els resultats de les votacions, però al final no vam aguantar i ens vam anar a dormir, que ens esperava un dia molt llarg...

DIARI 4t DIA 19-9-2014

A les huit i mitja, després de desdejunar-se ens van arreplegar i anàrem a l'escola.
Vam fer una reunió sobre el que ens agradaria aplicar a les nostres escoles i comentant que ens havia paregut aquesta visita a l'escola.
Ens vam fer una foto de grup de tots els mestres assistents en el gimnàs de l'escola.

I després vam asistir a una classe de música on els alumnes de tercer van cantar i ballar una cançó.
Una vegada ens vam acomiadar de tots els mestres, vam agafar un taxi especial per a cinc persones i ens va dur a Aberdeen que està a hora i mitja de l'escola, per a anar a l'aeroport. En aquest moment del viatge va ser quan vam poder gaudir un poc del paisatge tan bonic d'Escòcia.
En aquest moment encara no sabiem el que ens esperava aquest dia... Tot comença amb el retrás del primer avió que haviem d'agarrar. Degut al retras de l'avió no podiem arribar a temps al següent en Heathrow(Londres), vam haver d'anar a un mostrador a reclamar i ens van confirmar que no podiem agarrar eixe vol i ens el van canviar per un que eixia cap a Madrid més tard, però que no podriem agarrar el vol a Alacant. Per tant imagineu-vos el disgust que teniem, ens van pagar l'hotel per a quedar-nos a Madrid i a l'endemà haviem d'agarrar el vol a Alacant. O siga, que arribariem a casa a l'endemà a mig dia, 24 hores de viatge!!!
Quan vam arribar a Madrid, vam haver de tornar a reclamar a diversos mostradors i al final arribavem a l'hotel a les 11:30 de la nit i sense sopar!! Menys mal que a l'hotel encara ens van donar de sopar i de seguida al llit, que haviem de matinar.

DIARI 5é DIA 20-9-2014

Ens vam alçar a les sis del matí per a desdejunar i anar amb 2 hores d'antelació a l'aeroport.
Arribavem a Alacant a les 10 i sobre les 12 del migdia arribavem a casa, com vos podreu imaginar esgotadíssimes!!!

SCOTLAND DIARY (17/9-20/9 )
2014

DAY 1

The teachers went to school like any ordinary day, but this time with their suitcases. We say goodbye to our puppils and our adventure begins all the way to Scotland. We went to Alicante, l'Altet airport, to pick up the first plane of many steps...
We took the plane to Madrid in a plane soo small, it looked like a bus, and we arrived to Madrid with the time very clossed to pick up the next fly to Heathrow-London. In Madrid we had to change terminal to fly connections and we took an underground train, in wich it was very difficult to get in, because of the amount of people who wanted to pick it up.
The next fly was one of the most biggest flyes I've ever seen in my life, really confortable and quite open, so the trip was easyer for all of us.
Once we arrived to Heathrow we had dinner at “local english” in a Tay restaurant, very hot but nice.
At night time we took the last fly to Aberdeen, a city at the north of Scotland, but we haven't arrived yet to our destiny, we still had an hour and a half travelling with a taxy.
When we arrived to Aberdeen there was a man with a sing of “Ineergowie school” he was the taxy driver who led us to our hotel.
After an intensse day when we arrived to the hotel we went directly to bed. We've been more than twelve hours travelling arround Europe. Good night!

DAY 2

We got up at seven o'clock and we had breackfast at the hotel to recharge ourselves. There were teacher's from other countries and we meet at the breackfast room. We had the typical english breackfast, rahter scotish which contains: haggies, scramble eggs, sausages, potato cones and red beans, it was like a buffet, it also had fresh fruit, toasts, butter, jam, iogurt and cereals.
At eight thirty som of the staff came to the hotel to pick us up to take us to the school.
The school is brilliant so new it has not a even a year, can you imagene how happy were the teachers and the pupplis? The old school is just next to the new one, but they didn't show it to us. It was an old building, almost like a church with small windows and it was made of bricks.
The new one, has just one floor. All the classes has acces dircet to the playground and they have big windows, in wich you can see everything from inside. And what's outside? Rain!!! The classes are big and the corridors are very wide. What caught my attention was that the classes haven't got doors!!! No doors and puppils inside the classes, Imposible in Spain!!! It's no magic, the students are very well behaved, they speak very slow and quietly. The classes have carpet, so that the students were bare or with special shoes, inside the rroms, under the hangers there are some shoerack, were the students put their shoes when tey got into the school. Ahhhhh!!! And they've got a gym. Do you know how they realize that is time to go out? They've got a bell instead the music we've got in here.
Outside the playgrounds are separated the kindergarden playground is locked with a gate and the rest are separated with an imaginary line on the floor. The big ones (6th and 7th ) are une side and the rests in an other.
For lunch there were salad, sandwiches and some cakes that we had in a classroom.
In the afternoon they show u show they work the “cooperative work” with a demonstration with the small kids. First of all, they saw cartoons, suporting the “work together” with a song and later on they made an spider with wool and every time they were suporting each other with “WE WORK TOGETHER!!!”
They also show us a demonstration of cooperative work in a sixth grade class where they dessigning a monument from the Fist World War.

When we finish school, we went to Dandee, a very closed city from the school, to visit the museum. This museum is very special because it is the first boat that travelled to the Antartics in the North Pole in the twentyth century. The museum has two parts. The building where they tell you all about the Antartics, and it’s discovering, and on the other side, the boat in which the Antartics was discovered. We saw the kitchen, the nursey room, the cabins, the places where they putt he food or the engine room. They explain us the way of life of the tripulation and the most important people who travelled with this boat.
After the boat visit we had a rest and later they brought us to Perth, an other city where we had dinner. After that we went to the hotel and as the day before direcly to bed.

DAY 3

At half past eight after having breackfast we booked and we went to school. We had a meeting about what we would like to apply in our schools and our impressions of this visit to Scotland.
Somebody took a photograph of all the teachers in the gim of the school. And later on we went to a music class in wich the third grade kids sang and danced a song.
Once we said goodbye to everybody we took a special taxi that brought us to Aberdeen, an hour and a half from the school, to go to the airpot. This was the first time in wich we realized about the amazing landscapes of Scotland.
At this time, we didn’t know what was going to happen next… Everything started with the delayed of the first plane. So we couldn’t take the fly to Heathrow (London) We went to claim and they changed our fly to Madrid, but we also misted the fly to Alicante. What a disaster, imagine how we feel! They pay us the hotel in Madrid and next day we had to take the fly to Alicante. So that we arrived home the next day at midday. Again 24h hours travelling!!!
When we arrived to Madrid, we had to claim again. At th end we arrived at the hotel at 11:30 at night without having dinner yet, goodness the kitchen from the hotel was still open. And again, stait into bed, because next day we had to got up very early.

DAY 5

We got up at six o’clock. We had breackfast and with two hour of advance we arrived to Madrid airpot. We arrived to Alicante at 10 o’clock and at midday at long last at home. As you can imagine exausted!!!

DIARIO DIA 1. 16/9/2014
Los maestros acudimos a la escuela como cualquier otro dia, pero esta vez cargadas con las maletas. Nos despedimos de los alumnos y a las 10 empezamos nuestra aventura hacia Escocia. Nos vamos dirección a Alicante al aeropuerto de L’Altet, este será el primer aeropuerto y vuelo de unas cuantas escalas…
Cogimos  el vuelo a Madrid en un avió un poco pequeño (como un autobús) y llegamos a Madrid con el tiempo muy  justo para coger el segundo vuelo a Londres-Heathrow, a Madrid tuvimos que cambiar de terminal haciendo un transbordo con un tren subterráneo al cual fue muy difícil acceder por la cuantidad de gente que  había.
El siguiente avión era uno de los aviones más grandes que hemos visto, muy cómodo y amplio, del trayecto, el cual era el más largo, más agradable.
Una vez llegamos a  Heathrow cenamos a hora inglesa, en un restaurante de comida tailandesa muy bueno y picante. Y ja de noche, nos volvimos a embarcar ya al último avión que nos llevaría a Aberdeen, una ciudad al norte de Escocia.
Pero no creáis  que ya habíamos llegado a nuestro destino, aun nos faltaba una hora y media en taxi!! Cuando llegamos al aeropuerto de Aberdeen estaba chispeando y hacia frio, pero nos esperaba el taxista con un cartel que decía “Invergrowie School” que es el nombre de la escuela anfitriona.
Después de un intenso y largo día, cuando llegamos al hotel fuimos directas a la cama.
Nos pasamos ni más ni menos, que desde las 10 de la mañana hasta las 12 de la noche viajando!!!

DIARIO DIA 2. 17/9/2014

Nos levantamos a las siete de la mañana y fuimos a desayunar en el hotel para coger fuerzas. Allí, en el mismo hotel, también estaban hospedándose los maestros de los otros países y coincidimos en el desayuno. Desayunamos el típico desayuno inglés o mejor dicho, escocés: haggies, scrambled eggs, sausages, potato cones, red beans y como era buffet libre, también podías coger fruta, pan tostado, mantequilla, mermelada, yogurt y cereales.

A las ocho y media vinieron algunas maestras de la escuela a recogernos al hotel para llevarnos a la escuela.

El colegio es nuevo, tan nuevo que no hace ni un año que lo estrenaron, imaginaros como estaban de contentos los maestro y los niños!!. El antiguo colegio está al lado del nuevo, pero no lo vimos, era un edificio de piedra típico escocés con ventanas pequeñas que paria más bien una iglesia.

El colegio solo tiene una planta. Todas las clases tienen acceso al patio. Las aulas son grandes y los pasillos amplios, la parte de las clases que dan al patio sonde cristal y se puede ver todo, incluso como llueve. Lo que más nos ha llamado la atención es que las clases no tienen puertas!! Y sin puertas no se oyen a los alumnos, y no es magia sino que los alumnos hablan murmurando. Hay moqueta a las clases, por tanto, los alumnos van con zapatos especiales, dentro de las aulas. Debajo de las perchas hay zapateros donde los niños dejan sus zapatos de la calle para cuando salgan al patio o se han terminado las clases; suena una sirena!! No ponen música como nosotros.

Los patios están separados, está el patio de infantil cerrado y el resto está separado por una línea imaginaria. Los mayores de 6º y 7º a un lado y los de primero hasta los de 5º en la otra parte de la línea.

Para comer, comimos en la clase y había ensalada y sándwich variados y unos pasteles..

Por la tarde, nos enseñaron como trabajaban el trabajo cooperativo haciéndonos una demostración con los niños de infantil. Primero miraron un video  de dibujos animados
“work together” y una canción. Después todos juntos hicieron una araña con una madeja de lana y cada vez se animaban diciendo “we work together”.

También nos hicieron una demostración de trabajo cooperativo en el aula de 6º que estaban diseñando un monumento por los caídos en la Primera Guerra mundial.

Cuando terminamos en el colegio, nos llevaron a Dundde, que es una ciudad muy cercana a la escuela, a visitar un museo. Este museo era muy especial porque se trataba del barco en el cual descubrieron la Antártida en el polo Norte a principios del siglo XX. El museo tenía dos partes, la parte del edificio  donde te explicaban todo lo relacionado con la Antártida, su descubrimiento, la tripulación, la investigación del fondo marino y el descubrimiento de especies nuevas. La otra parte del museo era el barco original, subimos y lo visitamos por dentro, vimos las máquinas, camarotes, cocina, enfermería, el almacenaje del carbón  y el de la comida. Conocimos el oficio de la tripulación y de los personajes importantes de la vida del barco.

Después de la visita, nos dejaron una horita para descansar y nos llevaron a Perd, otra ciudad cercana del colegio donde cenamos. Después de cenar volvimos al hotel y nos fuimos a dormir inmediatamente porque estábamos agotados.

DIARIO DÍA 3. 18/9/2014

Desayunamos en el hotel y a las 8:30 nos recogieron a todos los maestros al vestíbulo del hotel. En el colegio, mientras esperábamos que llegasen los alumnos, nos invitaron a café, té y galletas.

A las nueve todos los maestros hicimos la presentación del feedback de la anterior visita a Noruega que hicimos en mayo.

A continuación, nos dividimos en dos grupos para asistir a clases donde se aplica el trabajo cooperativo, un grupo asistió a las clases de 2º y 3º donde vimos como se formaban los equipos y el otro grupo asistió a una demostración del “jigsaw” con un proyecto espectacular del Titánic. Al terminar de comer continuamos visitando las clases. Esta vez era para ver como mezclaban alumnos de diferentes niveles: infantil 5 años, primero y segundo. Todos mezclados formando equipos para aprender sobre el tiempo. En una clase aprendían sobre el ciclo del agua, en otra el tiempo y en la otro la ropa y el cuerpo.

Cuando terminamos, cogimos un taxi y visitamos Dundee, un día muy especial para los escoceses, ya que era el día en el cual se votaba si querían seguir formando parte de Gran Bretaña o independizarse. Las calles estaban llenas de gente con banderas de Escocia pidiendo el voto. Todo esto, con lluvia y frio.

A las 7 pasaron a recogernos a todos los maestros para llevarnos a cenar. Era un hotel donde nos esperaba una sorpresa muy divertida! Íbamos a bailar con los escoceses, aprendimos muchos bailes divertidos. Estas reuniones para bailar se llaman “CEILIGH”, bailan todos juntos unos pasos determinados y diferentes en cada baile. Por supuesto, estuvimos acompañados de escoceses vestidos con la falda típica “kilt” i unas chicas nos hicieron una actuación de baile típico escocés.

Después de una noche divertida i agotadora volvimos al hotel. Esta vez nos quedamos un rato mirando la tele al salón del hotel todos los maestros juntos esperando ver los resultados de las votaciones, pero al final no pudimos aguantar y nos fuimos a dormir, nos esperaba un día muy largo….

DIARIO DÍA 4. 19/9/2014

A las 8:30, después de desayunar nos recogieron y fuimos a la escuela. Hicimos una reunión sobre lo que nos gustaría aplicar en nuestras escuelas y comentamos que nos había parecido esta visita a la escuela.

Nos hicimos la foto de grupo de todos los maestros asistentes en el gimnasio del colegio. Y después asistimos a una clase de música donde los alumnos de tercero cantaron y bailaron una canción.

Nos despedimos de todos los maestros, cogimos un taxi especial para cinco personas y nos llevo a Aberdeen que esta a hora y media del colegio, para llevarnos al aeropuerto. En este momento del viaje fue cuando disfrutamos un poco del paisaje tan bonito de Escocia.

Aun no sabíamos lo que nos esperaba… todo empieza con el retraso del primer avión que teníamos que coger. Debido al retraso del avión no podíamos llegar a tiempo al siguiente en Heathrow (Londres), tuvimos que ir a un mostrador a reclamar y nos confirmaron que no podíamos coger ese vuelo y nos lo cambiaron por uno que salía hacia Madrid más tarde, pero que no podíamos coger el vuelo hacia Alicante. Por tanto, imaginaros el disgusto que teníamos, nos pagaron el hotel para quedarnos a dormirá Madrid y al día siguiente teníamos que coger el vuelo hacia Alicante. O sea, que llegaríamos a casa al medio día, 24 horas de viaje!!!

Cuando llegamos a Madrid, tuvimos que volver a reclamar a diversos mostradores y al final llegamos al hotel a las 11:30 de la noche y sin cenar!! Menos mal que en el hotel aun se podía cenar y rápidamente a la cama, que teníamos de madrugar.

DIARIO DÍA 5. 20/9/2014

Nos levantamos a las 6:00 de la mañana para desayunar e ir con 2 horas de antelación al aeropuerto. Llegamos a Alicante a las 10:00 de la mañana y sobre las 12:00 del medio día llegábamos a casa, como os podéis imaginar agotadísimas!!!