DIARI D'ALEMANYA

Dimarts 2 de desembre

Eixirem de l' escola després d'haver estat el mati en ella.
Ens dirigirem cap a Valencia, on ferem parada per dinar al poble d'Almussafes, un xicotet poble de la ribera baixa conegut per que hi ha una fábrica molt famosa de cotxes, La Ford.

Ens dirigirem cap l'aeroport i agafarem l'avió de les 17:30. Vam fer escala en Mallorca pero sense quasi no donar temps a res per agafar el segent vol direcció Hamburg. Arribarem a les 11 de la nit sense sopar, per que a l'avió tan sols ens donaren aigua i un snack. La primera dificultat que ens trobarem es a l' hora d'anar a l' hotel¨: el taxista tan sols parlava alemany i ens fou molt complicat fer-se entendre amb ell. Al cap i a la fi, arribarem a l' hotel a les dotze de la nit. Amb més fam que un titot!

Quan arribarem ens estaven esperant.., l'ascensor era una mica antic, tot estava en reformes i com a colofò, l' habitació estava gelada i a fora hi erem a quatre sota zero.

Dimecres 3 de desembre

Sonà el despertador a les set, encara era de nit i ja ens tocava alçar-se, després d' un xicotet desdejuni ens arreplegaren a l' hotel per anar a l' escola.

A poquet de temps d'aclimatar-nos ja que feia molt de fred, ens dirigirem a l'escola, la qual estava envoltada d'arbres, corbs i esquirols, era un paisatge otonyal molt encissador.
En arribar ens reberen en un gimnas i els alumnes feren una xicoteta actuació de nadal per a nosaltres.
Després tonàrem a una sala de reunions on ferem les nostres presentacions. Creiem que ho ferem molt be i els va agradar tot el que haviem estat aplicant.

Els alumnes de secundaria ens guiaren per tota l' escola i ens explicaven que feien a les classes.
L' escola era de primaria i secundaria amb uns 800 alumnes i 75 mestres, un col.legi mooolt gran! Amb difícil accés a les aules, totes es tancaven i ja no podies obrir-les si no anaves amb clau. No tenien pissarres digitals i tampoc tabletes pero tenien una sala d' ordinadors, un laboratori, una sala de tecnologia, un taller de costura i una sala de cures per a practicar els més majors. El pati era gegant, amb moltes taules amb bancs als costats per seure's. Hi havia tobogans, pista de bàsquet i de fútbol amb gespa. Una curiositat que ens cridà molt l' atenció fou l' horari. Els xiquets acudien de bon mati al cole, a les 7:40! Era de nit!! I eixien a la una de migdia. Feien tres patis: el primer de cinc minuts i els altres dos de quince minuts. Una altra cosa que ens va asombrar molt es que els alumnes anaven lliurement pel centre, es a dir, podien estar treballant al corredor, anar a la biblioteca... i els mestres no calia que estigueren pendents de tots els alumnes tot el temps,  els supervisaven de tant en tant.
Però alló més llamatiu fou que si algun mestre faltava per que estava malalt, no es substituia sinò que ajuntaven classes. També calia dir que l' alumnat de les classes no superava els 25 alumnes.
A l' hora del menjar dinarem a la cantina, on ens adonarem que el cuiner era italià i parlava una mica espanyol. Cuinava molt be.

Al menjador els alumnes  que no se n'anaven a casa acudien sols a la cantina i es servien ells el seu propi menjar. Cadascú podria seure on vulguera.
Les activitats extraescolars eren gratuites i les donaven altres mestres que estaven contractats de vesprada.

Anàrem a descansar un ratet a l'hotel i de seguida ens portaren d'excursió des d'on estavem que era Hentetz-ulzurght, a Hamburg, que estava a una hora de viatge en metro i tren (52 km).
Anàrem a Miniature Land, el cel estava molt gris i feia molt de fred. Era un museu on es podien vore diferents parts del món en miniatura. Les miniatures estaven motoritzades, hi havia trens que es menejaven d'un lloc a un altre i una reproducció a escala de l'aeroport on els avions aterraven i despegaven.
Més tard ens portaren a un mercat de Nadal, on vam provar una beguda típica. Vam passar motíssim fred perquè estava a l'aire lliure.
A les huit vam anar tots junts a sopar a una pizzeria, on vam començar a parlar del nou projecte Erasmus +. Per a tornar a l'hotel vam tindre que agafar tren i metro durant una hora. I a descansar, que al dia següent teníem que matinar molt.

Dijous 4 de desembre
Ens vam a alçar a les 6 i mitja perquè ens arreplegaven més matí per anar al cole. Al arribar al cole van parlar les mestres de l'escola alemana sobre el seu tema, que eren les 'conferences'. Es tractava d'una estratègia de treball cooperatiu per a millorar l'expressió oral, la lectura i l'expressió escrita.
Després ho vam vore de manera pràctica a les aules, i ens va agradar molt. Vam vore algunes idees per a posar a la pràctica al Trenc d'Alba.
També ens van mostrar unes classes especials per a alumnes de Secundària (14-15 anys), on els ensenyaven còm tindre cura dels bebés (com a les pal.lícules americanes). El projecte consistia en que li donaven a cada parella d' alumnes durant dos dies un bebé amb un sistema operatiu que registrava totes les accions i eren enviades a la mestra. Els bebes ploraven de diferents formes segons les necessitats, es despertaven per la nit, reconeixien la veu dels alumnes...  Com a conclussió, els alumnes s'adonaven compte de la faena que comporta tindre un bebé i eren més conscients de la problemàtica de quedar-se embarassat sense estar preparat.
A les 12 vam dinar de bufet a la cantina, i vam anar a l'hotel a descansar un ratet.
A les 15h quedàrem a l'estació del metre i es dirigiren de nou a Hamburgo, on ens van deixar temps lliure fins a les 7 per visitar la ciutat.
A les 7 ens van trobar amb la resta del grup a l'Ajuntament, i ens van portar a un restaurant- espectacle típic alemà.

Divendres 5
Ens van arreplegar de l'hotel a les 8:30 i vam anar al cole. Fèrem una dinàmica de grup on els membres dels països ens vam barrejar i vam parlar de les necessitats de cada escola de cara al pròxim projecte. Vam posar en comú les coses que més ens havien agradat i volem posar en pràctica a la nostra escola.
Ens van donar un xicotet esmorzar i ens vam acomiadar.

Aprofitarem que estavem prop de Cuxhaven, per fer una visita a Olaf, el mestre alemà que l'any passat ens va fer una visita per aprendre de la nostra escola. Ens va rebre amb molta il.lusió ja que Xàbia l'havia deixat un meravellós record. ens va donar molts records per a tots els mestres i alumnes de la nostra escola.

DIARIO DE ALEMANIA

Martes 2 de diciembre

Salimos del cole después de estar allí por la mañana.
Fuimos a Valencia, hicimos parada para comer en el pueblo de Almussafes, un pequeño pueblo de la Ribera Baixa conocido porque hay una fábrica muy famosa de coches, la Ford.

Fuimos al aeropuerto y cogimos el avión de las 17:30. Hicimos escala en Mallorca pero casi sin tiempo ya que salía pronto el vuelo a Hamburgo. Llegamos a las 23h sin cenar, porque en el avión nos dieron agua y un snack. La primera dificultad que nos encontramos fue para ir al hotel, ya que el taxista sólo hablaba alemán y fue muy complicado entenderse con él. Finalmente, llegamos al hotel a las 12 de la noche, ¡muertas de hambre!
Cuando llegamos nos estaban esperando... el ascensor era un poco antiguo, todo estaba en obras, y como colofón la habitación estaba muy fría, ¡fuera estábamos a 4 bajo cero!

Miércoles 3 de diciembre

Sonó el despertador a las 7 de la mañana, aún era de noche y teníamos que levantarnos. Después de un pequeño desayuno nos recogieron en el hotel para ir al cole.

Con poco tiempo para aclimatarnos, ya que hacía mucho frío, nos fuimos al colegio. Estaba rodeado de árboles, cuervos y ardillas, era un paisaje otoñal precioso.

Al llegar nos recibieron en un gimnasio donde los alumnos hicieron una pequeña actuación de Navidad para nosotros.
Después fuimos a una sala de reuniones, donde hicimos nuestras presentaciones. Creemos que lo hicimos muy bien y les gustó todo lo que habíamos estado aplicando.

Los alumnos de Secundaria nos guiaron por todo el cole y nos explicaron qué hacían en las clases.
El colegio era de Primaria y Secundaria, con unos 800 alumnos y 75 maestros, ¡un colegio muuuy grande!

El acceso a las aulas era complicado, todas se cerraban con llave y muchas no las pudimos ver, ya que los alumnos no tenían las llaves.
No tenían pizarras digitales ni tablets, pero tenían sala de ordenadores, laboratorio, sala de tecnología, taller de costura y una sala de curas para practicar los más mayores.
El patio era enorme, con muchas mesas y bancos a los lados para sentarse, había toboganes, pista de baloncesto y fútbol con césped.

Una curiosidad que nos llamó mucho la atención fue el horario. Los niños acudían muy pronto al cole, a las 7:40 de la mañana. ¡Y era de noche! Y salían a la una del mediodía. Hacían tres patios: el primero de cinco minutos, y los otros dos de quince minutos.
Otro cosa que nos asombró mucho es que los alumnos iban libremente por el centro, es decir, podían estar trabajando en los pasillos, ir a la biblioteca... y no hacía falta que los maestros estuvieran pendientes todo el tiempo, sólo los supervisaban de vez en cuando.

Pero lo más llamativo fue que si algún maestro faltaba porque estaba enfermo no se sustituía sino que juntaban las clases. El alumnado no superaba los 25 alumnos por aula.

A la hora de comer fuimos a la cantina. El cocinero era italiano y hablaba un poco de español. Cocinaba muy bien.
Los alumnos que no se iban a casa a comer, acudían solos a la cantina y se servían ellos mismos su comida. Cada uno podía sentarse donde quisiera.

Las actividades extraescolares eran gratuitas y las daban otros maestros contratados por las tardes.

Después de comer, fuimos a descansar un rato al hotel. Luego nos llevaron de excursión desde donde estábamos, que era Hentetz-Ulzurght, a Hamburgo, que estaba a 52 kilómetros. Fue una hora de viaje en metro y tren.

Fuimos a Miniatureland. El cielo estaba gris y hacía mucho frío. Era un museo donde se podían ver diferentes partes del mundo en miniatura. Las miniaturas estaban motorizadas, había trenes que se movían de un sitio a otro, y una reproducción a escala del aeropuerto donde los aviones aterrizaban y despegaban.

Más tarde nos llevaron a un mercado de Navidad, donde probamos una bebida típica. Pasamos muchísimo frío porque estaba al aire libre.
A las 20h fuimos todos juntos a cenar a una pizzería, y empezamos a hablar del nuevo proyecto Erasmus+. Para volver al hotel tuvimos que coger tren y metro durante una hora. Y a descansar, que al día siguiente teníamos que madrugar mucho.

Jueves 4 de diciembre

Nos levantamos a las 6:30 de la mañana porque nos recogían más pronto para ir al cole. Al llegar allí nos hablaron las maestras de la escuela alemana sobre su tema, que eran las 'conferences'. Se trataba de una estrategia de trabajo cooperativo para mejorar la expresión oral, la lectura y la expresión escrita. Después lo vimos de manera práctica en las aulas, y nos gustó mucho. Vimos también algunas ideas para poner en práctica en el Trenc d'Alba.
También nos enseñaron unas clases especiales para alumnos de Secundaria (14-15 años), donde les enseñaban cómo cuidar a los bebés (como en las películas americanas). El proyecto consistía en que le daban a cada pareja de alumnos durante dos días un bebé con un sistema operativo que registraba todas las acciones y eran enviadas a la maestra. Los bebés lloraban de diferentes formas según las necesidades, se despertaban por la noche, reconocían la voz de los alumnos... Como conclusión, los alumnos se daban cuenta del trabajo que comporta tener un bebé, y eran más conscientes de la problemática de quedarse embarazadas sin preparación.

A las 12h nos fuimos a comer de bufet a la cantina, y después al hotel a descansar un rato. A las 15h quedamos en la estación del metro y nos llevaron de nuevo a Hamburgo, donde nos dejaron tiempo libre hasta las 19h para visitar la ciudad. A esa hora habíamos quedado con el resto del grupo en el Ayuntamiento, y nos llevaron a un restaurante-espectáculo típico alemán.

Viernes 5

Nos recogieron del hotel a las 8:30 y fuimos al cole. Hicimos una dinámica de grupo donde los miembros de los países nos mezclamos y hablamos de las necesidades de cada cole de cara al próximo proyecto. Pusimos en común las cosas que más nos habían gustado y queríamos poner en práctica en nuestro cole.
Nos dieron un almuerzo ligero y nos despedimos.

Aprovechamos que estábamos cerca de Cuxhaven para hacer una visita a Olaf, el maestro alemán que el año pasado nos hizo una visita para aprender de nuestro cole. Nos recibió com mucha ilusión, ya que Jávea le había dejado un maravilloso recuerdo. Nos dio muchos recuerdos para todos los maestros y alumnos de nuestro cole.